
Årets største Skt. Hans bål...
Det her forår har været fuldstændigt magisk. Smækfyldt med musik, samregulering med dejlige mennesker og store oplevelser.
I skrivende stund er jeg i USA, hvor jeg arbejder på den helt perfekte blanding af SLOW-time vacation-og-fordøjelses-
Jeg vil dog indrømme, at mine tanker ofte flyver tilbage til blandt andet 1. juni - der nok for altid vil stå som mit livs største Skt. Hans bål.
500 sangere mødte op på Tysklandskaj. Vi tændte et bavnebål af stemmer under åben aftenhimmel – og sendte Kongeparret af sted fra Fyn med rytmisk dansk pop, kærlighed og et lydtæppe, der kunne høres nær og fjern.
Det vi ikke vidste var, at aftenen ville strække sig til 2,5 time i stedet for en glad times tid. At Kongeparret ville stå på stævnen og synge med – med smil, vink og dansende hofter. At Statsministeren ville ankomme uventet og blive sunget om bord med Hugorms "De kender dit Jylland, dit Sjælland, dit Fyn, de kender dig – du' en rigtig person." Og at Kongeskibet til sidst ville stævne ud til tonerne af Minds of 99's "Sikken en sang – vi synger om dit eventyr."
Vi sang Andreas Odbjergs sange, Christian Junckers sange, Kim Larsens sange og Gasolins sange – en hel aften med stolt fynsk og odenseansk kulturarv. Vi sang Aphacas "En drøm om et menneske" og Albertes "Lyse Nætter" og Gnags' "Danmark – lige meget hvem du er, lige meget hvor du er, så velkommen her." Og vi sluttede med "Havana" mens Kongeskibet forsvandt af syne.
Jeg sværger. På nærbillederne anes en rørt tåre i Majestætens øjenkrog.
Hvor stort er det! Jeg er MØGstolt og taknemmelig over, at 500 sangere investerede så meget af sig selv i dette projekt – fra de første øvninger i april til den store aften i juni. Koret bestod blandt andet af mange af de sangere, jeg har været SÅ taknemmelig for og heldig at have sunget med i mine tidligere kor: Pop'n Soul, DROK & SoulSingers - og mine nuværende: USTYRLIG, ODEONs rytmiske kor og OUH-koret.
Det har været nogle af de mest meningsfyldte måneder i mine mere end 30 år som korleder.
Bavnebål forbliver! Det er det rytmiske projektkor, der er skabt til de store fynske begivenheder, når der kaldes på noget særligt. Det tændes ikke til daglig. Men når det tændes, brænder det igennem!
- og jeg bliver selvfølgelig sprængfyldt med varme ideer til kommende arrangementer - så hvis du kunne have lyst til at blive del af Bavnebål projekter, så hold øje med mine nyhedsbreve og SoMe opslag. Vi er kun lige begyndt.
Læs DR's artikel om aftenen her:
[LÆS ARTIKLEN]
Se også opslaget på instagram med sammendrag fra aftenens højdepunkter:
Et USTYRLIGT forår
Det har ikke kun været Bavnebål oplevelsen, der gløder i hjertet fra dette forår. Mit fine lille kor fra Voldbygaard USTYRLIG har også taget musikken til næste niveau, lavet en bunke virkelig solide og stærke optrædener, indspillet musikvideo (Guldimunds: Det kun vigtigt hvad det er) og virkelig sat sig selv på Danmarks musikalske kor-kort.
Vi glæder os utroligt meget til at synge for og med jer i de kommende år - og håber, I vil give os et følg/like på Facebook & Instagram, hvis I er nysgerige
Se musikvideoen HER:
Ananas i egen juice
Det er altså svært ikke at blive en rigtig pral-røv, når der virkelig er medvind på motorvejen. For jer, der skeler til astrologi kan jeg bare sige, at jeg virkelig mærker 'ildhestens år' for sindssygt. Ud over stepperne!
Jeg håber også, I ved at mit dybeste ønske er at bruge energien og momentummet til at skabe muligheder, oplevelser, undervisning og læring til alle jer, der nyder at følge med.
Mit fokus lige nu er at skabe den ultimative sammenhængskraft mellem musik, sang, selv-og-samregulering, mellem-menneskelig tilgængelighed og forståelsen af nervesystemets arkitektur og struktur.
Jeg brygger på et større online dansk kursus, der kombinerer viden og erfaring om vores stemme, udtryk, vagusnerve og regulering. Et kursus med udgangspunkt i "Må jeg låne dit nervesystem" og med elementer fra de bedste ting, jeg har lavet de seneste år: Trivselskor, pusterum, online kor, stemmetræning og meget mere.
Mit filter er ofte det neurodiverse (altså at sikre inklusion og støtte også af AuDHD) - og bruge min egen indre blanding af struktur, hyperfokus og 204 åbne browservinduer på at skabe fornyet forståelse og stærkere værktøjer.
Jeg tror oprigtigt på, at vi kan skabe og fastholde fleksibilitet, resiliens og et langt større tolerancevindue til hverdagens op-og-ned-ind-og-ud, så vi flyder med og udvider og sammentrækker i langt mere naturligt og sundt flow.
Og det kursus vil jeg gerne udbyde her til efteråret!
Men mere om det efter min ferie - for nu vil jeg bare nyde at dele stemningsbilleder fra de seneste måneder med taknemmelighed og stolthed.





(Billedet herover er et dybt skattet billede af Stephen Porges som jeg var utroligt heldig at mødes med et par dage i februar 2026 i Florida, hvor vi optog nogle af hans legacy videoer)



Må dit 'Skt. Hans bål' i aften brænde lige så stort og buldrende smukt som mit har gjort i år
- og må vi sammen skabe masser af glødende minder resten af dette år.
God sommer og på gensyn!
Kærlig hilsen



